رشد اخلاقی-اجتماعی کودکان پیشدبستانی
پژوهش در دین و سلامت ,
دوره 6 شماره 3 (2020),
8 شهریور 2020
,
صفحه 1-6
https://doi.org/10.22037/jrrh.v6i3.30434
چکیده
رشد اخلاقی از منظر اسلام معنای عمیق و گسترده و جایگاهی والا و ارزشمند دارد. «رشد و تربیت» از دیدگاه اسلام، «رشد و تربیت اخلاقی» است و هدف اسلام این است که انسان را به جایگاه اخلاقی و ارزشی او برساند
استناد مقاله به این صورت است:
Kianimoghadam AS, Bakhtiari M. Socio-Moral Development of Preschool Children. Journal of Pizhūhish dar dīn va salāmat. 2020;6(3):1-6. https://doi.org/10.22037/jrrh.v6i3.30434
- پیشدبستانی؛ تغییر اجتماعی؛ رشد اخلاقی؛ کودک
ارجاع به مقاله
مراجع
Javidan F, Dehghan M, Shamsi Ghoshegi E, Abbasi M. Analysis of Kohlberg's theory of moral development with a Qur'anic approach. Journal of Biological Ethics. 2012;2(6):11-48. (Full Text in Persian)
Abolghasam AN. Forty moral hadiths: taken from Principles of Kafi. Qom: Imam Ali Ibn Abi Talib Publications; 2014. (Full Text in Persian)
Santrock JW, Mitterer JO. Psychology (1 st Canadian ed)
Korotaeva E, Chugaeva I. Socio-moral development of preschool children: Aspects of theory and practice. Behavioral Sciences. 2019;9(12):129.
Berk LE, Winsler A. Scaffolding Children's Learning: Vygotsky and Early Childhood Education. NAEYC Research into Practice Series. Volume 7: ERIC; 1995.
DeVries R, Zan B. Moral classrooms, moral children: Creating a constructivist atmosphere in early education: Teachers College Press; 1994.
Phillips DA, Shonkoff JP. From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development: National Academies Press; 2000.
Siegel D, Bryson T. The Whole-Brain Child: 12 Revolutionary Strategies to Nurture Your Child’s Developing Mind.
Ewing JC, Foster DD, Whittington MS. Explaining student cognition during class sessions in the context Piaget's theory of cognitive development. NACTA Journal. 2011;55(1):68.
- چکیده مشاهده شده: 619 بار
- PDF دانلود شده: 85 بار