• ثبت‌نام
  • ورود
  • فارسی
    • English

مجله تاریخ پزشکی - علمی پژوهشی

  • صفحه اصلی
  • درباره
    • درباره‌ی مجله
    • تیم سردبیری
    • نمایه نامه ها
  • موارد ضروری
    • فرم تعهد نامه
    • فرمت مقالات
    • دریافت کد ارکید
  • ارزیابی مقالات
  • کمیته بین‌المللی اخلاق نشر
    • اقدامات کمیته بین المللی اخلاق نشر COPE
  • ارسال مقاله/ راهنمای نویسندگان
  • بیانیه حق نشر
  • شماره جاری
  • بایگانی‌ها
  • اطلاعات تماس
  • اطلاعیه‌ها
جستجوی پیشرفته
  1. صفحه اصلی
  2. بایگانی‌ها
  3. دوره 3 شماره 8 (1390): فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ پزشکی، پاییز 1390
  4. مقاله مروری

دوره 3 شماره 8 (1390)

فوریهٔ 2014

کدهاي اخلاقي در آموزش آنلاين

  • ملاحت نيک روان مفرد

مجله تاریخ پزشکی - علمی پژوهشی, دوره 3 شماره 8 (1390), 22 فوریهٔ 2014 , صفحه 93-118
https://doi.org/10.22037/mhj.v3i8.5782 چاپ شده: 2014-02-19

  • مقاله
  • دانلود
  • ارجاع
  • مراجع
  • آمار
  • اشتراک

چکیده

کدهای اخلاقي و رفتاري در آموزش شامل ارزش‌ها و اهداف حرفه‌اي هستند که دستورالعمل‌هايي را براي مربيان در رابطه با عملکردشان ارائه مي‌دهد. آموزش آنلاين نيز گونه خاصي از رويکردهاي آموزشي بوده، ريشه در ارتباطات مبتني بر کامپيوتر دارد. از آن جايي که اين نوع آموزش به صورت تشکيل کلاس‌هاي مجازي و از طريق شبکه اينترنتي صورت مي‌گيرد، چالش‌هاي اخلاقي خاص خود را داشته،‌ نيازمند ارائه کدهاي اخلاقي در رابطه با عملکرد سيستم آموزشي، مربيان، کارمندان و دانشجويان است. به طور خلاصه کدهاي اخلاقي در آموزش آنلاين شامل: قابليت دسترسي يکسان به اينترنت، بر خورداري از صداقت دانشگاهي، الزام به حفظ حريم خصوصي و محرمانه ماندن اطلاعات افراد، الزام به اجتناب از تقلب در جستجوي آکادميک، الزام به رعايت کپي رايت و استفاده منصفانه از منابع و الزام به اجتناب از تخلفات اخلاقي هستند. هدف از مقاله حاضر، توضيح درباره اين کدهاي اخلاقي در آموزش آنلاين است. 

کلمات کلیدی:
  • کد اخلاقي؛ آموزش آنلاين
  • PDF (English)

ارجاع به مقاله

نيک روان مفرد م. (2014). کدهاي اخلاقي در آموزش آنلاين. مجله تاریخ پزشکی - علمی پژوهشی, 3(8), 93–118. https://doi.org/10.22037/mhj.v3i8.5782
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.acm-sig-proceedings##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.acs-nano##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.apa##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.associacao-brasileira-de-normas-tecnicas##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.chicago-author-date##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.harvard-cite-them-right##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.ieee##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.modern-language-association##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.turabian-fullnote-bibliography##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.style.vancouver##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.download.ris##
  • ##plugins.generic.citationStyleLanguage.download.bibtex##

مراجع

American Counseling Association(2005), ACA Code of Ethics, As approved by the ACA Governing Council www.counseling.org

Anderson, B. (2005). New Zealand: Is online education a highway to the future? In A. A. Carr-Chelman

(Ed.), Global perspectives on e-learning: Rhetoric and reality (Thousand Oaks, CA, Sage). 163-178. Anderson. Bill, Simpson. Mary(2008), Acting with integrity online: Some questions for educators, Proceedings ascilite Melbourne: Concise paper: Anderson & Simpson: 35-39

Brown. Ted (2008), Ethics in eLearning, iBiZ2008 Workshop for Net Business Ethics, February 10 and 11, Honolulu

Cable News Network (1999) Internet watchdog could stop collegiate copycats. http://www.cnn.com/TECH/computing/9911/21/plagerism.detective/index.html

Evin, Hakan. (2007), Education Management and Ethics in Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Online Journal of Social Sciences. Summer, 6 (21), 106-114

Goodfellow, Robin and Hewling, Anne (2005). Re-conceptualising culture in Virtual Learning Environments: from an ’essentialist’ to a ’negotiated’ perspective. E-Learning and Digital Media, 2(4), pp. 355–367.

Ko. Susan, Rosen. Stive (2010), Teaching Online: A Practical Guide.third edition, Boston: Houghton: Mifflin Company,P:232-234

Lengel. Laura, (2004), Computer Meadiated Communication: Social Interaction and the Internet, London: Sage Publications. P:85

Lin. Hong (2007), The ethics of instructional technology: issues and coping strategies experienced by professional technologists in design and training situations in higher education, Education Tech Research Dev, 55:411–437

Mpofu. Stanley( without year), Ethics and legal issues in inline teaching, University of Namibia , http://www.col.org/pcf2/papers/mpofu.pdf

Nash. susan smith (2006), Ethics and Mobile Learning: Should We Worry?, http://elearnqueen.blogspot.com/2006/09/ethics-and-mobile-learning-should-we.html

Olt. Melissa R.(2002), Ethics and Distance Education: Strategies for Minimizing Academic Dishonesty in Online Assessment, Online Journal of Distance Learning Administration, Fall V, ( III),:1-6

Penfield High School Online Learning Environment Rules and Ethics (Acceptable Student Use Policy On District-Provided Access to Electronic Information, Services and Networks – pg. 39-40) www.penfield.edu/highschool.cfm‎

Rice, Condoleezza (1998), Copyright and Fair Use: Stanford University Libraries. http://fairuse.stanford.edu/rice.html

The Board of Regents of the University of Oklahoma,( 2009), Academic Integrity, http://integrity.ou.edu/files

Toprak. Elif, Özkanal. Berrin, Aydin. Sinan (2010), Ethics in E-Learning, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, April, 9 (2),78-86

Toprak. Elif, Özkanal. Berrin, Kaya. Secil, Aydin. Sinan(2007), What di learners and instructors of online learning environments think about ethics in e-learning?: A case study from Anadolu University, asianvu.com/digital-library/elearning/ethics.pdf

WCET, UT TeleCampus (2009), Best Practice strategies to Promote academic Integrity in online education, Version 2.0, June wcet.wiche.edu/wcet/docs/cigs/studentauthentication/BestPractices.pdf‎

Zembylas, M., & Vrasidas, C. (2005). Globalization, Information and Communication Technologies, and the Prospect of a “Global Village”: Promises of Inclusion or Electronic Colonization? Journal of Curriculum Studies, 37 (1), 65-83

  • چکیده مشاهده شده: 773 بار
  • PDF (English) دانلود شده: 407 بار

آمار دانلود

  • لینکدین
  • تویتر
  • فیسبوک
  • گوگل پلاس
  • تلگرام

اطلاعات

  • برای خوانندگان
  • برای نویسندگان
  • برای کتابداران

زبان

  • فارسی
  • English
  • صفحه اصلی
  • بایگانی
  • ارسال مقاله
  • درباره‌ی مجله
  • تیم سردبیری
  • اطلاعات تماس

مجله تاریخ پزشکی دارای رتبه علمی پژوهشی از کميسيون نشريات علوم پزشکی کشور (http://journalportal.research.ac.ir/)، وابسته به مرکز تحقيقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بوده و به صورت پیوسته منتشر می شود. این مجله، یک مجله‌ الکترونيکی است که به زبان فارسی به همراه چکيده انگليسی با دسترسی آزاد (open access) چاپ می شود.

قدرت یافته از OJSPlus