ارائه مدل مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری (حوزه بانکداری شرکتی) با تمرکز بر حقوق شهروندی و رفتار شهروندی سازمانی «رویکرد دادهبنیاد»
مجله اخلاق زیستی- علمی پژوهشی,
دوره 9 شماره 1 (1398),
15 خرداد 2019
,
صفحه 241-255
https://doi.org/10.22037/bioeth.v9i1.27041
چکیده
انسان موجودی اجتماعی است و برای زندگیکردن در اجتماع باید به اصول اولیه آن پایبند باشد. حقوق شهروندی، یکی از این اصول است که در صورت فراموشی و یا غفلت از آن، جامعه دچار خسران شده و این موضوع باعث میشود تا به هدف متعالی خود نرسد. حقوق شهروندی مفهوم نسبتاً وسیعی بوده و شامل حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فردی میشود. یکی از بخشهایی که میتواند در خدمت حقوق شهروندی باشد، صنعت بانکداری است. امروزه بخش بانکداری در جایگاه مهمترین نهاد اقتصادی، پولی و مالی کشور قرار گرفته است. نیازها و انتظارات مشتریان در این صنعت به سرعت در حال تغییر و پیچیدتر شده، این تغییرات در بازار پولی از یکسو و ترجیحات رفتارهای شهروندان و مشتریان، و استفاده روزافزون از فناوریهای جدید، از سوی دیگر، نیاز به استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکی را دوچندان کرده است. مدیریت ارتباط با مشتری در حوزه بانکداری شرکتی، تقسیمبندی مشتریان ارزنده را با معیارهای مختلفی انجام میدهد تا امکان سفارشیسازی خدمات بانکداری شرکتی و نوآوری را برای این دسته از مشتریان ارزنده فراهم و امکان ایجاد رابطه دوستانه با با شهروندان را فراهم میسازد که این امر موجب وفاداری و سودآور مطمئن برای بانکها را به وجود میآورد. از این رو هدف این پژوهش، شناسایی پیشزمینهها و پیامدهای اجرای مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری میباشد. در پژوهش حاضر، محقق از رویکرد کیفی و استراتژی دادهبنیاد و کدگذاری باز، محوری، انتخابی به منظور دستیابی به الگوی پژوهش استفاده کرده و در نهایت، نتایج پژوهش در قالب 6 بعد اصلی و 35 مقوله فرعی ارائه شده است.
- حقوق شهروندی؛ بانکداری شرکتی؛ نظریه دادهبنیاد؛ مدیریت ارتباط با مشتری؛ صنعت بانکداری
ارجاع به مقاله
مراجع
Baqirzadeh MR. Comparative Study of Universality of Human Rights in Islam. Journal of Marifat 2010; 2(8): 105-124.
Tsai HT, Chien JL, Tsai MT. The Influences of System Usability and User Satisfaction on Continued Internet Banking Services Usage Intention: Empirical Evidence from Taiwan. Electronic Commerce Research 2014; 14(2): 137-169.
Torre-Bastida A, Villar-Rodriguez E. Design and implementation of an extended corporate CRM database system with big data analytical functionalities. Journal of Universal Computer Science 2015; 16(30): 147-156.
Phillips-Wren G, Hoskisson A. An analytical journey towards big data. Journal of Decision Systems 2015; 24(1): 110-121.
Phillips-Wren G, Iyer L, Ariyachandra T. Business analytics in the context of big data: A roadmap for research. Communications of the Association for Information Systems 2015; 7(37): 41-56.
Golduzian I. Islamic Penal Code Revisited. Tehran: Elmi Farhangi Press, Majd; 2017. p.36.
Madkur MS. Al-Madkhal Li Fiqh al-Islami. Cairo: Dar al-Nahzah al-Arabyah; 2002. p.22.
Garavan T, McGuire D, O’Donnell D. Exploring human resource development: A levels of analysis approach. Human Resource Development Review 2014; 17(4): 67-78.
Trainor K, Andzulis J, Agnihotri R. Social media technology usage and customer relationship performance: A capabilities-based examination of social CRM. Journal of Business Research 2014; 67(1): 115-126.
Abu Ehsan M. Ahkam al-Jarimah va al-Uqubah. Al-Zarqa: Maktabah al-Minar; 1987. p.234.
Mullan J, Bradley L, Loane S. Bank adoption of mobile banking stakeholder perspective. International Journal of Bank Marketing 2017; 7(3): 369-376.
Ibn Jazi MIA. Al-Qawanin al-Fiqhyyah. Tunisia: Dar al-Arabyyah; 1982. p.74.
Mohaqiq Helli JIH. Sharayah al-Islam. Beirut: Dar al-Sader; 1995. Vol.4 p.109.
De Mauro A, Greco M, Grimaldi M. A formal definition of Big Data based on its essential features. International Information and Library Review 2016; 65(4): 122-135.
Ibn Farhun EIA. Tabsarah al-Ahkam fi Usul. Cairo: Al-Azhar University Press; 1986. p.117.
Mullan J, Bradley L, Loane S. Bank adoption of mobile banking stakeholder perspective. International Journal of Bank Marketing 2017; 31(2): 224-236.
Kamil M. Sharh Qanun al-Uqubat, al-Qism al-Am. Baghdad: Al-Maarif Press; 1949. p.47.
Akbari P, Azami M, Alizade Z. The relationship between professional ethics, organizational spirituality and employee creativity. Journal of Ethics in Science and Technology 2016; 21(1): 103-111.
Najafi Sahib al-Jawahir M. Jawahir al-Kalam. Beirut: Dar Ehya al-Turath al-Arabi; 1984. Vol.41 p.222.
Mohaqiq Damad M. Hudd in Our Time, Execution or Suspension. Journal of Legal Researches 1999; 2(125): 11-34.
Zahed-Babolan A, Gharibzade R, Nasrabadi H, Gharibzade S. The Role of Professional Ethics in Teachers' Job Excitement; Through Interpersonal Organizational Identity. Journal of Ethics in Science and Technology 2018; 13(4): 321-328.
Azizinejad B. Analyzing the relationship between professional ethics and productivity with creativity. Journal of Ethics in Science and Technology 2017; 12(3): 201-208.
Painter-Morland M. Business ethics as practice. Cambridge: Cambridge University Press; 2008. p.60.
Tazakori N, Feizi M, Rouhi-Eisalu M, Rasouli E. Developing a Human Recourses Individual Development Model and explaining its role in organizational performance. Bioethics Journal, Special Issue on Human Rights and Citizenship Rights 2019; 107-123.
Hersey P, Goldsmith M. A situational approach to performance planning. Training and Development Journal 1980; 13(2): 148-159.
Asadi H. The relationship between learning and organizational performance in Physical Education Organization experts. Journal of Sport Management 2009; 2(1): 23-40.
Sheidayian M, Amiri A. Extra-Jurisprudential Challenge in Execution of Huddud in the Time of Occultation. Journal of Islamic Law 2010; 7(3): 64-73.
Sharifi A, Eslamiye F. A Survey on Students' Knowledge about Citizenship Rights: a Study of Islamic Azad University Semnan. Quarterly Journal of Higher Education Curriculum Studies 2012; 5(1): 89-95.
Rasouli R, Olfatpour N, Ghorbani S. The Effect of Knowledge Management and Human Resource Development on Organizational Performance. Tehran: The 5th International Management and Accounting Conference and the 2nd Conference on Entrepreneurship and Innovations; 2016. p.82.
No-Pasand Asil S, Malek-Akhlag E. Investigate the relationship between talent management and organizational performance. Quarterly Journal of Human Resource Management Research at Imam Hossein University 2014; 6(1): 51-31.
Saleh Validi M. Public Criminal Law. Tehran: Dad Press; 1996. Vol.4 p.75.
Neely A, Adams C, Kennerley M. The performance prism: The scorecard for measuring and managing business success. Prentice Hall Financial Times 2016; 13(3): 90-110.
Wright P. Fundamentals of human resource management. Management 2018; 5(3): 27-36.
Zeinali S, Safarnia H, Akbari S. Professional Ethics and the Role of Ethical Criteria in HRM. Tehran: Eighth Human Resources Development Conference; 2012.
- چکیده مشاهده شده: 391 بار
- PDF دانلود شده: 226 بار