چگونه رویکرد تحول دیجیتال به بهبود سطح خدمات بیمارستان ها کمک میکند
فصلنامه نفس,
دوره 9 شماره 4 (1401),
30 آبان 2022
چکیده
امروزه سازمانهای زیادی به تحول دیجیتال علاقمند شدهاند و سعی دارند با بکارگیری فنآوریهای نوپدید دیجیتال، فرایندهای کسب و کار، فرهنگ و تجربه مشتری را به گونهای بازآفرینی و متحول کنند که منجر به رشد و حرکت رو به جلوی آنها در بازار رقابت گردد. بیمارستانها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
در همین راستا، بیمارستانها و حوزه سلامت با رویکرد تحول دیجیتال و استفاده از فنآوریهایی نظیر هوش مصنوعی (AI) با محوریت داده، تمرکز خود را بر بهبود فرایند تشخیص و درمان با کمک گرفتن از "سیستمهای پشتیبان تصمیم گیری"(Decision Support System)، نهادهاند.
الگوریتمهای هوش مصنوعی بطور فزایندهای برای بهبود تشخیص بالینی علائم بیماری در زمینههایی مانند رادیولوژی، پوست، گوارش، چشمپزشکی و آسیبشناسی مورد استفاده قرار گرفته است، با این حال، تمرکز بر رویکرد تحول دیجیتال، فقط بمنظور بهبود تشخیصهای پزشکی، اشتباه است.
بیمارستانها میتوانند در چندین حوزه کلیدی از تحول دیجیتال برای بهبود مستمر برنامههای عملیاتی و ایجاد ارزش و مطلوبیت جهت ذینفعان، شامل بیمار، کادر درمان، نوبت دهی و مدیریت زنجیره تامین استفاده نمایند.
- .
ارجاع به مقاله
مراجع
- چکیده مشاهده شده: 107 بار