تاثیر رسانه های اجتماعی بر بازاریابی ورزشی
مجله سلامت و ورزش: رویکردهای نوین (سورن),
دوره 3 شماره 2 (1401),
1 August 2022
https://doi.org/10.22037/soren.v3i2.43967
چکیده
سابقه و هدف: این تحقیق مصرف کنندگان علاقمند به هر یک از فعالیتهای ورزشی و مصرف محصولات ورزشی را مورد بررسی قرار میدهد. هدف اصلی این مطالعه درک چگونگی تغییر و تحول بازاریابی ورزشی از زمان اجرای بازاریابی رسانه های اجتماعی، تعیین تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی ورزشی و تجزیه و تحلیل بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی سنتی در دیدگاه مصرف کنندگان و استفاده کنندگان توییتر است.
روش کار: سوالات بر اساس پیشینه علمی و چارچوب مفهومی در بررسی ادبیات ایجاد شده است. یک نظرسنجی کمی برای نمونه مربوطه طراحی شد تا مشخص شود آیا یافته های قبلی در مورد موضوعات اعتماد مصرف کننده و تعامل بین برندها و مصرف کنندگان با نتایج جمعآوریشده از نظرسنجی متمرکز بر بازاریابی ورزشی و بازاریابی رسانه های اجتماعی همراستا است یا خیر.
یافته ها: نتایج این تحقیق نشان داد که رسانههای اجتماعی تأثیر فزایندهای بر نحوه تبلیغ برندهای ورزشی محصولات خود و نحوه انجام تلاشهای بازاریابی بیشتر و بیشتر در رسانههای اجتماعی و بازاریابی آنلاین داشتهاند. این تحقیق همچنین نشان داد که بازاریابی سنتی دارای یکپارچگی و اعتبار بالاتری در دیدگاه های مصرفکنندگان است، به این معنی که مصرف کنندگان به بازاریابی سنتی بیش از بازاریابی رسانه های اجتماعی اعتماد دارند. مصرفکنندگان همچنین بازاریابی رسانههای اجتماعی را تعاملیتر میدانند و بیشتر با برندهایی که دوست دارند و در فیدهای رسانههای اجتماعی خود میبینند، تعامل بیشتری دارند تا با رسانههای بازاریابی سنتی.
نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که اعتبار بازاریابی سنتی نسبت به اعتبار بازاریابی رسانههای اجتماعی تأثیر معناداری بر تعامل با سایتهای رسانههای اجتماعی دارد.
- رسانه¬های اجتماعی
- بازاریابی ورزشی
- توییتر
- بازاریابی سنتی
ارجاع به مقاله
مراجع
Ortiz-Ospina E. The rise of social media. Available from: https://ourworldindata.org/rise-of-social-media 2019.
Drenik G. Businesses are increasing their investments in social media as consumers use social media more than ever before – here’s why. 2021 Available from: https://www.forbes.com/sites/garydrenik/2021/04/22/businesses-are-increasing-theirinvestments-in-social-media-as-consumers-use-social-media-more-than-ever-before-heres-why/?sh=20d765197156.
Arkansas State University. How social media is changing sports marketing. Arkansas State University Online. 2021 Available at: https://degree.astate.edu/articles/sport-administration/social-media-changing-sportsmarketing.aspx [Accessed 7 Mar. 2022].
Statista. Super Bowl 30-second ad costs 2002-2019. Statista 2019 [online]. Available at: https://www.statista.com/statistics/217134/total-advertisementrevenue-of-super-bowls/. [Accessed 30 Jan. 2022].
Gurviez P, Korchia M. Proposal for a multidimensional brand trust scale. 2023. Available at: http://www.watoowatoo.net/mkgr/papers/pg-mkemac2003.pdf.
Obermiller C, Spangenberg ER. Development of a scale to measure consumer skepticism toward advertising. J Consum Psychol 1998;7:159–186.
Saravanakumar M, Suganthalakshmi T. Social media marketing. Life Sci 2012;9. Available at: http://www.lifesciencesite.com/lsj/life0904/670_13061life0904_4444_4451.pdf.
Steuer J. Defining virtual reality: dimensions determining telepresence. J Commun 1992;42:73–93.
Clement J. Global top websites by monthly visits 2020. Statista 2021. Available at: https://www.statista.com/statistics/1201880/most-visited-websitesworldwide/.
Riegner C. Word of mouth on the web: the impact of web 2.0 on consumer purchase decisions. J Advert Res 2007;47:436–447.
Liu Y, Shrum LJ. What is interactivity and is it always such a good thing? implications of definition، person، and situation for the influence of interactivity on advertising effectiveness. J Advert 2002;31:53–64.
Raluca D, Todor. Blending traditional and digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series V: Economic Sciences 2016;9:51-56.
Armesh H, Salarzehi H, Yaghoobi NM, Heydari A, Nikbin D. The effects of security and privacy information on trust & trustworthiness and loyalty in online marketing in malaysia. Int J Mark Stud 2010;2.
- چکیده مشاهده شده: 140 بار
- PDF دانلود شده: 101 بار